L’Acadèmia de Gastronomia de Tarragona (AGT) ha arrencat la temporada 2025-2026 al restaurant del Club Nàutic de Salou. Una visita on a més de delectar-se amb els sabors del magnífic establiment del Grupo Casablanca, l’entitat ha celebrat a les seves instal·lacions l’Assemblea Ordinària.
Com a fet més destacat cal apuntar que la presidenta, Ana Vilallonga, ha renovat mandat i ha incorporat dues cares noves a la seva junta directiva. Són Ramón Vallverdú, actual president del Club Nàutic de Cambrils i Rober Hernández, president de l’Associació Deportiva Torreforta (ADT). Dos reconeguts gastrònoms i que, com ha subratllat la presidenta, «de ben segur que les seves aportacions i la seva passió per la gastronomia ens ajudaran. Estic molt contenta de sumar persones a l’excel·lent junta que tenim i feliç d’haver obtingut la seva confiança per continuar treballant al capdavant de l’AGT».
Un menú d’arrels mediterrànies
Prop d’una trentena d’acadèmics han gaudit de l’itinerari culinari plantejat per l’equip de cuina del restaurant del Club Nàutic de Salou, perfectament liderat per Jesús Requena, gerent del Grupo Casablanca, i el xef Toni Cortés, cap de cuina del restaurant. El paladar dels comensals han pogut assaborir diferents entrants, com l’amanida amb ventresca i confitats, les carxofes a la brasa amb pernil ibèric i les mongetes amb sepionets de costa.

Previ al plat principal, un dumplings de llagostins i porros amb emulsió de ‘chipotle’ i llima a la planxa han donat pas a la joia de la corona, un arròs de tonyina Balfegó a la brasa. Un àpat arrodonit amb un sorbet de poma Granny Smith amb iogurt, granissat d’api i llima i cremós d’alvocat.
La propietat del restaurant ha rebut el diploma que ha entregat Ana Vilallonga, presidenta de l’AGT, juntament amb d’altres membres de la junta directiva. Jesús Requena ha comentat en la seva intervenció «gràcies a l’AGT per haver vingut, per nosaltres ha estat un veritable honor rebre als acadèmics a casa nostra i mostrar quina és la nostra cuina. Us estem molt agraïts».
Pròxima visita: Olió
El pròxim mes de juliol l’AGT visitarà el restaurant Olió. Un establiment situat a Salou, caracteritzat per ser un punt de referència dels amants de la gastronomia italiana de qualitat. Els acadèmics portaran a terme aquella dita italiana que expressa: «mangia bene, ridi spesso, ama molto» (menja bé, riu molt i estima encara més).




